Main Article Content
Abstract
The Application of Gamification-Based Information Systems to Minimize the Risk of Errors
Purpose: Minimizing the problem of error risk for distributor members with gamification benefits.
Method: The article employed qualitative approach and used interviews and observations as data collections.
Results: It is proven that the system implemented by distributors still has weaknesses, causing the risk of errors. The risk of errors can cause a reduced productivity and harm the distributors in the long term.
Novelty: This research has the novelty that it is useful to reduce the risk of mistakes by motivating people to lessen stress and become better individuals.
Contribution: Prevention or minimizing risk of human error for business entities in Indonesia.
Penerapan Sistem Informasi Berbasis Gamifikasi untuk Meminimalkan Risiko Error
Tujuan: Meminimalkan masalah risiko kesalahan pada anggota distributor dengan manfaat gamifikasi.
Metode: Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan wawancara dan observasi sebagai koleksi data.
Hasil: Sistem yang diterapkan distributor terbukti masih terdapat kelemahan sehingga menyebabkan risiko kesalahan, yang berimplikasinya pada pengurangan produktivitas dan merugikan distributor dalam jangka panjang.
Kebaruan: Penelitian ini memiliki kebaruan bahwa sistem informasi berbasis gamifikasi bermanfaat untuk mengurangi risiko kesalahan dengan memotivasi manusia dalam mengurangi stress dan menjadi pribadi yang lebih baik.
Kontribusi: Pencegahan atau pengurangan risiko kesalahan manusia pada entitas bisnis di Indonesia.
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2023 Eka Cipta Adiputra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.