Main Article Content

Abstract

The Application of Gamification-Based Information Systems to Minimize the Risk of Errors


Purpose: Minimizing the problem of error risk for distributor members with gamification benefits.


Method: The article employed qualitative approach and used interviews and observations as data collections.


Results: It is proven that the system implemented by distributors still has weaknesses, causing the risk of errors. The risk of errors can cause a reduced productivity and harm the distributors in the long term.


Novelty: This research has the novelty that it is useful to reduce the risk of mistakes by motivating people to lessen stress and become better individuals.


Contribution: Prevention or minimizing risk of human error for business entities in Indonesia.


 


Penerapan Sistem Informasi Berbasis Gamifikasi untuk Meminimalkan Risiko Error


Tujuan: Meminimalkan masalah risiko kesalahan pada anggota distributor dengan manfaat gamifikasi.


Metode: Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan wawancara dan observasi sebagai koleksi data.


Hasil: Sistem yang diterapkan distributor terbukti masih terdapat kelemahan sehingga menyebabkan risiko kesalahan, yang berimplikasinya pada pengurangan produktivitas dan merugikan distributor dalam jangka panjang.


Kebaruan: Penelitian ini memiliki kebaruan bahwa sistem informasi berbasis gamifikasi bermanfaat untuk mengurangi risiko kesalahan dengan memotivasi manusia dalam mengurangi stress dan menjadi pribadi yang lebih baik.


Kontribusi: Pencegahan atau pengurangan risiko kesalahan manusia pada entitas bisnis di Indonesia.

Keywords

Information system Risk of errors Gamification

Article Details