PENGENALAN PENGENALAN MICROSOFT OFFICE DI TK KUSUMMA MULIA SUMBERREJO BADAS KABUPATEN KEDIRI

Authors

  • Imam Saukani Politeknik Negeri Malang
  • Muhamad Rifai Politeknik Negeri Malang
  • Guntur Yanuar Astono Politeknik Negeri Malang
  • Irfin Sandra Asti Politeknik Negeri Malang
  • Miftakhul Huda Politeknik Negeri Malang
  • Hari Kurnia Safitri Politeknik Negeri Malang

DOI:

https://doi.org/10.33795/abdimas.v11i2.6471

Keywords:

Basic education, computers, data, Kusuma Mulia Kindergarten

Abstract

Integrated Primary Education (TK Kusuma Mulia) is a basic education activity that is organized by, for, and with the assistance of primary education officers. Therefore, TK Kusuma Mulia is a community-driven initiative in the field of basic education, with the village head as the responsible party. A.A. Gde Muninjaya (2002:169) states: "Basic education services are a form of integrated basic education services carried out in primary education. Currently, computers are tools used to process and create work reports, whether in the form of Word, Excel, or PowerPoint data. Up until now, TK Kusuma Mulia, located in the Sumberejo Badas Pare Village, Kediri Regency, still uses conventional manual typing machines for reporting, resulting in various limitations experienced by the TK in terms of administrative operations and data management."

References

Suyanto.A.H (2015) Pengenalan Microsoft Powerpoint. Yogyakarta: Universitas Gajahmada.

Hartanto, D., & Putri, R. A. (2022). Pemanfaatan PowerPoint sebagai Media Pembelajaran Kreatif di Usia Dini. Jurnal Inovasi Pendidikan, 11(2), 112-124. https://doi.org/10.20473/jip.v11i2.2022.112-124.

Nurhayati, S., & Mahmud, A. (2020). Peran PowerPoint dalam Meningkatkan Keterampilan Komunikasi dan Kepercayaan Diri Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 15(1), 10-22. https://doi.org/10.31004/jpau.v15i1.2020.10-22.

Prasetyo, B., & Kurniawan, T. A. (2023). Manfaat Penggunaan PowerPoint sebagai Alat Bantu Pembelajaran untuk Anak-Anak Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dasar Indonesia, 8(1), 45-59. https://doi.org/10.20956/jpdi.v8i1.2023.45-59.

Hidayat, A., & Melati, P. (2024). Penggunaan PowerPoint Sebagai Alat Pembelajaran Interaktif di Usia Dini. Jurnal Teknologi Pendidikan, 26(4), 234-250. https://doi.org/10.22236/jtp.v26i4.2024.234-250.

Putra, R. A., & Fitriani, L. (2022). Metode Pembelajaran Interaktif dengan PowerPoint untuk Anak Usia Dini. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 9(3), 195-210. https://doi.org/10.30736/jitp.v9i3.2022.195-210

Nugraha, A. S., & Wahyuni, S. (2023). Integrasi Teknologi dalam Pendidikan Dini: Penggunaan PowerPoint untuk Mengajar Konsep Waktu dan Musim. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 21(1), 58-74. https://doi.org/10.3205/jpaid.v21i1.2023.58-74

Susanti, R., & Anggraini, L. (2023). Pengaturan Penggunaan PowerPoint pada Anak Usia Dini: Keseimbangan Teknologi dan Interaksi Sosial. Jurnal Edukasi dan Teknologi, 14(3), 210-225. https://doi.org/10.20885/jet.vol14.iss3.art5

Widodo, S. A., & Sari, R. P. (2022). Peningkatan Kreativitas dan Kemampuan Berpikir Kritis Anak melalui Penggunaan PowerPoint dalam Pembelajaran. Jurnal Inovasi Pendidikan, 12(2), 88-102. https://doi.org/10.20473/jip.v12i2.2022.88-102.

Sukisroyi. (2012) Perbedaan Hasil Belajar Siswa Melalui Penggunaan Media Pembelajaran

Berbasis Adobe Flash Dan Power Point Pada Materi Ruang Lingkup Biologi. Bandung:

Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, Jurusan Pendidikan Biologi Universitas

Pasudan.,

Rohmawati. (2012). Pengembangan Media Slide Interaktif Berbasis PowerPoint: Surabaya.

Nurdyansyah, N., & Fitriyani, T. (2018). Pengaruh Strategi Pembelajaran Aktif Terhadap

Hasil Belajar Pada Madrasah Ibtidaiyah. Universitas Muhammadiyah Sidoarjo.

Ena, Oeda Teda. (2001). Membuat Media Pembelajaran Interaktif Dengan Piranti Lunak

Presentasi dalam Pengembangan Multimedia Interaktif Menggunakan Powerpoint.

Dede Suratman..(2009) Pemanfaatan Ms Power Point Dalam PembelajaranFMIPA, FKIP,

Universitas Tanjungpura, Pontianak

Downloads

Published

2024-12-20