PENGENALAN PENGENALAN MICROSOFT OFFICE DI TK DHARMA WANITA TUNGLUR BADAS KABUPATEN KEDIRI

Authors

  • Agus Sukoco Heru Sumarno Politeknik Negeri Malang
  • Eka Mandayatma Politeknik Negeri Malang
  • Imam Saukani Politeknik Negeri Malang
  • Donny Radianto Politeknik Negeri Malang
  • Agus Pracoyo Politeknik Negeri Malang
  • Gilang Al Azhar Politeknik Negeri Malang

DOI:

https://doi.org/10.33795/abdimas.v11i2.6472

Abstract

Integrated Primary Education (TK Dharma Wanita) is a basic educational activity  organized by and with the help of primary education officers. So, TK Dharma Wanita is a community initiative in the field of basic education, in which the village head is the responsible party. AA Gde Muninjaya (2002:169) states:“Basic education services are a form of integrated basic education services provided in primary education. Nowadays, computers are the tools used to process and create work reports, whether in the form of Word, Excel or PowerPoint data. Up to now, TK Dharma Wanita, headquartered in  Sumberejo Badas Pare Village, Kediri Regency, still uses a conventional manual typewriter for reporting, which leads to many limitations that TK faces in terms of administrative operations. and data management.

References

Susilowati, E., & Kurniasih, N. (2021). Jurnal Pendidikan Dasar dan Anak Usia Dini, 12(1), 45-53

Susanti, D., & Wahyuni, T. (2021). Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 9(2), 75-88.

Santika, Y., & Pramuditya, I. (2020). Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 9(2), 143-155

Kusuma, R., & Wibisono, H. (2021). Jurnal Teknologi Pendidikan Anak Usia Dini, 8(3), 89-102

Suyanto.A.H (2015) Pengenalan Microsoft Powerpoint. Yogyakarta: Universitas Gajahmada

Maulida, S., & Hasanah, U. (2022). Jurnal Inovasi Pendidikan, 14(1), 67-80

Wahyuni, D., & Pratama, H. (2021). Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Indonesia, 12(3), 145-159.

Sukisroyi. (2012) Perbedaan Hasil Belajar Siswa Melalui Penggunaan Media Pembelajaran

Ningsih, S., & Rahmawati, D. (2020). Jurnal Teknologi Pendidikan Anak Usia Dini, 10(2), 123-136

Berbasis Adobe Flash Dan Power Point Pada Materi Ruang Lingkup Biologi. Bandung:

Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, Jurusan Pendidikan Biologi Universitas

Rohmawati. (2012). Pengembangan Media Slide Interaktif Berbasis PowerPoint: Surabaya.

Nurdyansyah, N., & Fitriyani, T. (2018). Pengaruh Strategi Pembelajaran Aktif Terhadap

Hasil Belajar Pada Madrasah Ibtidaiyah. Universitas Muhammadiyah Sidoarjo.

Ena, Oeda Teda. (2001). Membuat Media Pembelajaran Interaktif Dengan Piranti Lunak

Presentasi dalam Pengembangan Multimedia Interaktif Menggunakan Powerpoint.

Dede Suratman..(2009) Pemanfaatan Ms Power Point Dalam PembelajaranFMIPA, FKIP,

Universitas Tanjungpura, Pontianak

Downloads

Published

2024-12-20